Kampania w mediach

The Most Amazing Online Organizing Guide

the_most_amazing_online_organizing_guide

„Najbardziej niesamowity przewodnik organizacji online (jak dotąd)” nie jest bynajmniej wyrazem rozbuchanego ego autorów, a owocem współpracy kilkunastu wiodących organizacji środowiskowych i społecznych w tym AVAAZ, 350.org i Idle No More. Jak piszą autorzy, to „praktyczny przewodnik dla organizatorów kampanii, którzy chcą wpłynąć na zmianę w społeczeństwie poprzez media społecznościowe”. Prowadzenie kampanii w mediach to przede wszystkim opowiadanie historii, która poruszy masy i stanie się motorem zmian, a autorzy przewodnika to znakomici „opowiadacze”. Znajdziemy w nim praktyczne wskazówki, co zrobić, by „zarządzić na Facebooku”, jak sprawić, by nasza kampania przetoczyła się sztormem przez Twittera oraz jak zaprojektować skuteczne memy i wykorzystać potencjał portali do publikacji zdjęć. Całości dopełniają studia przypadków – przykłady znanych kampanii, za których sukcesem w dużej mierze stało wykorzystanie mediów społecznościowych. Autorzy proszą, by dzielić się przewodnikiem i udostępniać go jak najczęściej, do czego i my zachęcamy. Przewodnik w języku angielskim jest dostępny w Internecie a licencji Creative Commons: greenmemesteam.tumblr.com/guide

Storytelling

Umiejętność opowiedzenia o problemie, którzy porusza nasza kampania w taki sposób, by przykuć uwagę słuchaczy i poruszyć ich serca to prawdziwa sztuka. Właśnie to kryje się za słowem storytelling – opowiadanie historii. Storytelling jest obecnie jednym z fundamentów, na którym opierają się dobre, skuteczne kampanie społeczne. Nie obejdzie się bez niego żadne działanie, gdyż tylko poprzez historię, z którą identyfikują się odbiorcy zdołamy do nich dotrzeć i przekonać, by wsparli nasze starania. Wszystkim, którzy chcą zgłębić sztukę opowiadania historii i wykorzystać ją w kampaniach polecamy materiały dostępne w języku angielskim na stronie kampanii climateaccess.com