Weronika Świderska

Konspekt warsztatu składa się z dwóch odrębnych części połączonych ze sobą „nitką” diagnozy głównego problemu jakim są zmiany klimatu. W pierwszej części uczestnicy z pomocą trenerki wypracowują ogólny schemat zmian klimatycznych, który opiera się na megatrendach współczesnego świata. Z tym zapleczem uczniowie przechodzą do kolejnego zadania, w którym zliczają sfotografowane przedmioty znajdujące się w sypialniach dzieci z różnych zakątków globu. Ten zabieg pozwala na uświadomienie sobie i odczucie emocji związanych z rolą posiadania i skutkami konsumpcjonizmu w kontekście zmian klimatu. Odpowiednie prowadzenie grupy przez trenerkę w tym procesie pozwala zakończyć warsztat wyraźną deklaracją co do ograniczenia własnego negatywnego wpływu na klimat. Każdy jest odpowiedzialny za to co robi i każdy w związku z tym może przyczynić się do pozytywnej zmiany. Ten przekaz to ważny element warsztatu.