Sztuka w kampaniach

Artivist guide
Buckland K., 350.org

„Artivism” to słowo powstałe z połączenia art + activism, oznacza kreatywny aktywizm, czyli wykorzystanie sztuk pięknych w kampaniach. Jakiej techniki użyć by wykonać przykuwający uwagę baner, co czyni z szablonów najlepszych przyjaciół kreatywnego aktywisty, dlaczego rower jest świetnym narzędziem w kampanii społecznej i czemu wspólne tworzenie tak dobrze integruje aktywistów? Na te i inne pytania odpowiada Kevin Buckland – artysta i aktywista, który współpracuje z globalnym ruchem klimatycznym, artystyczny ambasador organizacji 350.org działającej na rzecz ochrony klimatu.

Przewodnik jest dostępny w języku angielskim.

Publikacja w pdf

Creative Action Cookbook
Maj 2013

Latem 2013 roku przez Australię przetoczyła się fala skoordynowanych, masowych akcji społecznych. Kampania „Summer Heat” („letnia gorączka”) była odpowiedzią na bezprecedensową w Australii intensyfikację działań firm wydobywczych i lobby związanego z paliwami kopalnymi. Kampania niosła jedno, konkretne przesłanie: najwyższy czas powstrzymać lekkomyślną ekspansję sektora paliw kopalnych, który niszczy klimat i przyszłość nas wszystkich. „Creative Action Cookbook” to opis technik użytych podczas tej pokojowej, lecz stanowczej kampanii i wspaniałe źródło inspiracji dla podobnych przedsięwzięć na całym świecie.

Więcej informacji o projekcie oraz inne przydatne linki i narzędzia znajdziecie na stronie joinsummerheat.org/cookbook/

Publikacja w języku angielskim